パジェロの足回り(タイヤ)の研究。
他の方は常識かもしれないけどとりあえずじぶんの勉強用にメモ φ(..)
EXCEEDなら265/65R17のタイヤが標準で付いてくる。
これは
タイヤ幅 265mm
扁平率 65%
ラジアルタイヤ R
ホイール計 17インチ
を意味する。
扁平率とは、タイヤの断面の高さをタイヤの幅で割ったものに100をかけた数値。%で表される。
SUPER EXCEEDには265/60R18が標準。
ラジアルタイヤとは別にバイアスタイヤというのがあったそうです。今はあまり使われていないとのこと。
この扁平率が低くなるほど薄いタイヤとなり、ハンドリングが機微になる傾向が強い。反面乗り心地は悪化する。逆に扁平率が高くなるほど乗り心地が良くなる傾向にある。
予算が許せばSUPER EXCEED欲しかったなぁ
Study for Pajero(Montero)'s tires
EXCEED has 265/65R17 tires.
265mm :Section Width
Sidewall Aspect Ratio 65%
Internal Construction : Radial
Tire and Wheel Diameter: 17 inches wheels
Sidewall Aspect Ratio, the number multiplied by 100 divided by the width of the tire sectional height of the tire. Expressed in %.
The Pajero(Montero)'s SUPER EXCEED standard 265/60R18 on .
Apart from radial, there is bias tires. Now it's not used much.
The more thin tires and a lower Sidewall Aspect Ratio, the more likely to be sensitive handling.
If Budget permitting, I wanted SUPER EXCEED class.
デジタルタイヤゲージ
も購入。
BALという会社が付いています。
LR44の電池4個使用
使い方は簡単
エアゲージボタンを押下。
電源が入るとディスプレイに000が表示され測定待機状態に
Also bought digital tire pressure measure.
Manufactured by the company called BAL.
It uses four LR44 batteries
Easy to use
If you press the air pressure measure button, the display shows 000 and waiting for measure.
空気が漏れないように口金部分に空気が漏れないようにしっかり抑える。
実測では
前輪が240kgf/cm
後輪が260kgf/cm
マニュアルには
前輪220kgf/cm
後輪240kgf/cm
って書いてたからディーラーが少し多めに入れてるのかな?
本を見ると高速走行時には通常より20%アップした空気圧に調整するとあったのでたしかに妥当かもしれない。
Firmly fit the parts to prevent leaking of air.
The experiment of pressure is
The front wheel :240kgf/cm
The rear wheel :260kgf/cm
The manual says
The front wheel :220kgf/cm
The rear wheel :240kgf/cm
Looking at
The guide book for driving the car says that in high speeds adjust the air pressure about 20% more than usual.
So it is reasonable pressure.
ライトもあるので夜でも使いやすい。
It has LED light, it is useful to use in the evening.
そしてタイヤ交換時にジャッキアップするためにタイヤ止めを購入。
タイヤがでかくて重過ぎてひとりでは絶対交換できないと思いますが、万が一の場合を考えて購入しておきます。
何が起こるか分からないので、、
I bought tire stopper to replace the tire by jack-up.
The tires are too huge and heavy that I absolutely can not be replaced alone.
But I consider purchasing in case of emergency.
他のパジェロの記事はこちら
Other Pajero's Blog.
http://higorono.blogspot.com/search/label/pajero
スリーボンドのタイヤパンドーのタイヤ修理剤
一応持ってますが使ったことがありません。
パンクしたタイヤに、タイヤパンドーのノズルを取り付けスイッチをオンすると
修理剤と空気が同時にタイヤ内に噴射され、走行可能状態になるそう。
その後、すぐに3Km以上走る事でタイヤ内部に修理剤が張り付き穴を塞ぎます。
Car 'TYRE PANDO' :
'Canned' Spare Tyre.
Just screw on to your tyre valve and in about 45 seconds your flat tyre is temporarily fixed!!
A very handy item to have in the boot!
0 件のコメント:
コメントを投稿