2011年2月26日土曜日

Pajero(LDA-V98W-LYHJ)来ました
Pajero/Montero(LDA-V98W-LYHJ)


エスティマが壊れたのは1月某日。
あれから約二ヶ月とうとうパジェロ納車です。

新型3.2㍑ コモンレール式クリーンディーゼルエンジン(DI-D)
スーパーセレクト4WDⅡ
INVECS-Ⅱ スポーツモード 5速AT


一度は乗りたいと思っていたのですが夢がかないました。
20年近くあこがれたパジェロ。それも最新のクリーンディーゼル。

クリーンディーゼル補助金、エコカー減税に加えて、エスティマの調子も悪かったのでもう少しエスティマに乗りたかったけど買い換えてよかった。

エスティマは結局壊れたけど、、


コンパクトカー、ワゴン全盛のご時勢、RVはほとんど走ってませんが買って満足です。

あとで色々と研究するとしてうれしいのでまずブログにアップしました。





The Estima was broken a certain day in January.
Pajero is finally delivered about two months since then.

The new 3.2-liter common-rail diesel engine (DI-D)
Super Select 4WD INVECS-Ⅱ AT 5-speed Sport Mode

I longed for Pajero almost 20 years.

The latest clean diesel is very well.







カラーはツートンカラー

クールシルバーメタリック
ベージュ内装

もともとは黒にしてましたがエスティマの故障もあり縁起の悪い黒からいかにもパジェロというクールシルバーメタリック色にしました。






Two-tone color
Cool silver metallic
Beige interior





カーナビはパナソニックのCN-HW890D

標準は三菱カーナビまたはロックスフォードのアコーステックデザイン プレミアムサウンドシステムだけど三菱カーナビはあんまりつかいなかったのでオーディオレスにしました。

ROCKFORD以外はスピーカーの数も少なくハンドルのモード切り替えも外されてました。
パナソニックの学習モードを期待していたのですがそもそもハンドルでオーディオ操作ができないのは残念。


I chose Panasonic car navigation.



三菱のハンドルはスリーダイヤモンドが真ん中にドカンとあります。
インテリアは質実剛健
コクピットもシンプルでまるでゼロ戦に乗ってるよう


Mitsubishi car's handle has three diamond emblem in the center.
The interior is very simple and sturdy.
So I feel like riding a Zero fighter cockpit








INVECSⅡ スポーツモード5速A/T
スーパーセレクト4WDⅡ走行モード

シフトチェンジはオートマチックに加えてスポーツモードと四駆のモード切り替え

2H
後輪駆動
4H
センターデフ付前後不当配分(33:67)
フルタイム4WD
前後輪の駆動を最適制御。
高速走行の安定性とニュートラルな
旋回性を発揮


4HLc
直結4WD(センターデフロック)
雪道や砂地、ダート時などで駆動力を確実に路面へ伝送可能です。

4LLc
ローギヤ直結4WD(センターデフロック)
各林が均一に設置しない起伏や空転しやすい泥濘地でより大きな駆動力を伝達








NVECS Ⅱ A/T 5-speed sport mode
Super Select 4WD driving mode Ⅱ

Pajero’s advanced SS4 II lets me shift between 2H, 4H and 4HLc modes

2H
For cruising down the highway or just making a quick trip across town, 2H mode shifts you into rear-wheel drive for smooth, quiet, fuel-efficient performance.

4H
When the weather gets bad and the roads start turning rough, 4H mode provides added traction. The dynamic front/rear torque split adjusts between 33:67 and 50:50 to give you greater control for high speed driving.

4HLc
Keeping you on track even in rugged or slippery conditions, the 4HLc mode distributes power to all four wheels equally for off-road excitement with a steady sense of control.

4LLC
Switch to 4LLc mode when you need all the tractor-like crawling power Pajero is capable of. Maximized low-end torque pulls you through even the roughest terrain, stickiest mud and deepest snow.





新型3.2㍑ コモンレール式クリーンディーゼルエンジン(DI-D)
人生初のディーゼルエンジン体験ですがこの振動は心地いい。

今日は街中で40kmほど走って燃費は10.4km/Lでした。



●最高出力「ネット」
140[190] / 3500 kW[PS] / rpm(ディーゼル車)

●最大トルク「ネット」
441[45.0] / 2000 N・m[kgf・m] / rpm(ディーゼル車)

ターボ車なのでわずか2,000回転で、45.0kg-mの最大トルクを発揮するから
発進直後でもきわめて力強い。
軽くアクセルを踏むとトルクが盛り上がると何だか楽しい気分になって来る。

今までの車の中でお気に入りのアルトワークスとハイラックスサーフの
イイトコどりをした車です。


ディーゼルってガソリンに比べてとろ~としてるんやねぇ
2011年2月時点でガソリンが130円、軽油で113円
経済的にもお得です。

遠乗りしたくなる車です。

明日どこ行こ?

その他関連記事はこちら

The new 3.2-liter common-rail diesel engine (DI-D)It is my first diesel experience and engine vibration is quite a pleasant for me.
3.2L 16-valve DOHC COMMON RAIL DI-DThe 3.2-liter DI-D (Direct Injection Diesel) engine provides superior torque, especially at low and mid rev ranges. The new Common Rail injection system electronically controls fuel intake to deliver precisely the right amount to each cylinder, while the direct injection system enables far more efficient combustion for better fuel efficiency and reduced emissions.

Running 40km mileage in the city today it used diesel oil by about 16km/L.



Maximum output(EEC net)
140 [190] / 3500 kW [PS] / rpm (diesel)

Maximum torque (EEC net)
441 [45.0] / 2000 N · m [kgf · m] / rpm (diesel)


Lightly step on the accelerator, and somehow come to feel good torque rises.

I will want to go long ride.

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